mandag den 23. april 2012

Arbejdsløs. Og jeg hader det.

Jeg bliver vist nødt til at skrive mig ud af det her. Det bliver ikke kønt. Men her kommer det altså alligevel:
Jeg er arbejdsløs.
En af de mange nyuddannede akademikere der ikke har et arbejde.
Og jeg hader det.
Har aldrig været ude for det før. Er desværre også kommet til at lade som om jeg ikke er det. Ved at have en kontorplads og en computer og alle mine fagbøger stående pænt i farveorden det sted jeg har skrevet speciale. Og har kommet der hver dag hele sommeren siden aflevering med undtagelse af obligatoriske 2,5 uges ferie + to fridage i august. Og har været der under pissebesværlig flytning og gider-du-ikke-lige-skrue-de-her-skabe-fra-hinanden. Og har været der siden forsvar af speciale. Som om jeg havde et rigtigt arbejde der. Med løn. Men det var løgn. Fik SU indtil jeg forsvarede, men har ikke set en eneste krone fra deres lomme. Nogensinde. Er stille og roligt begyndt at føle mig mere og mere naiv og udnyttet.
For der er ikke noget job til mig, også selv om jeg er blevet lovet et. Men der har aldrig været papir på det, og retrospektivt var det måske også ret naivt. Et af problemerne er bare at der ikke er nogen der har taget ansvaret, og de mener stadig ikke at jeg er blevet snydt for noget. Det mener jeg til gengæld. Men nu når det er ved at være tid til at få kolde facts på bordet og "Hvor ser I mig på denne afdeling i fremtiden", så er alle pengene pludselig væk, og det er dårlige tider. Og "vi må jo søge nogle penge til dig, men det skal du jo selv være med til, og så skal vi jo lige have udgivet den artikel først, så er der større chancer. Så du må hellere se at få skrevet den artikel, det er jo til dit eget bedste." Og det er det jo også. Føler mig bare så udnyttet. Og dum. Kan ikke finde ud af om jeg tør stole på dem og virkelig skrive den artikel. Den skal skrives, men det ville være fint hvis der var lidt mere støtte omkring det. Fx at jeg ikke skulle hive alt statistik i land ene kvinde. Føler mig bare allerede udnyttet, men jeg vil jo også gerne have en stilling hos dem. Synes ikke det er for meget at forlange at man rent faktisk får løn hvis man skal lave et stykke arbejde. Men det er der så nogen højere oppe i systemet der synes er komplet overflødigt. Forresten hopper jeg ikke på den der med at man skal bevise sit værd inden de gider ansætte en. Det har jeg gjort i 22 måneder. Hvis det ikke er nok, så bliver jeg alligevel slemt skuffet. Har sgu haft nogle psykopat lange arbejdsdage ind i mellem. Og ædt alle de sure æbler de 4 uger jeg havde arbejdstid der startede kl 4 om morgenen og først sluttede henne omkring kl 18. HAR fandme vist mit værd. Er bare sur nu. Men vil heller ikke brænde broer. For det kunne være rigtig fint. Hvis man bare fik den forbaskede løn. Så er jeg skam all your's!
Men jeg skriver mine 2 ansøgninger om ugen, pænt som man skal. Kan bare ikke rigtig finde ud af om jeg vil dem helt i virkeligheden, og det er klart en ulempe. Er sikker på man kan lugte det på dem. Ville være nemmere hvis jeg ikke havde nogen chancer på gl.afdeling.
Let's face it: Jeg er blevet sat på pause af min gamle kæreste. It's complicated. Og jeg kan derfor ikke finde noget nyt, fordi jeg stadig håber. Hvis det var en af mine venner ville jeg råde dem til et clean cut, få smuttet fra pause-kæresten og se at komme hel ud på den anden side.
Det er virkelig også bare dumt at brænde en god bro når man er arbejdsløs.
Suk.
Det ender bare med at jeg sidder og er sur på mig selv hele tiden. Og alting. Over at jeg ikke kan gennemtrumfe at de skal give mig løn, for de siger at der ikke er nogen penge. Over at jeg ikke kan lave clean cut og komme videre. Over at jeg er arbejdsløs og er for dum til at finde et arbejde selv. Der er heller ikke nogen ledige vasketider, og jeg er pisse forkølet. yes yes, kast-op agtig hoste og snot i pandehulerne. Heldigvis er jeg begyndt at kunne høre lidt igen. For et par dage siden var det 70% mundaflæsning og 20% lyd. De sidste 10% var jeg bare blank på. Og gættede mig til resten. Nogen gange lykkedes det faktisk.
Nu har jeg vist klynket ud. Skal også lige have skrevet en ansøgning mere. Røv og nøgler.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar