mandag den 31. oktober 2011

Husmodereksamen

Strikkeklubben var forbi lørdag. Dvs. præstationsangst ud over det hele.
Hjemmet lignede noget der burde sælges billigt efter jeg havde været på tur med andre folks børn, og kun pakket ud i kategorien "nu smider jeg lige ting ud af tasken indtil jeg finder mine nike-sko/hårtørrer/tandbørste". Og der var nogen der havde glemt at støvsuge den sidste måneds tidplus det løse.
Strikkeklubben begynder kl 14, og man kan saftstejlemig nå meget når man alligevel vågner af hoste klokken 8.
Det hjælper også at en af mine spidskompetencer er panikoprydning. Fik faktisk ordnet alt det jeg ville OG pudset sølvlysestagen, der er en af de tre ting jeg har arvet far min biologiske farmor. Så her præsenterer jeg  anstrengelserne: Fine, håndmalede kagetallernker, fine kopper med fine underkopper, fine kagegafler, fine skåle og fade til søde-boller, durum-boller, og kringle(via Søren Ryge, oprindeligt fra Hirtshals), kaffe, the og lysestagen på en dug jeg tror er fra Mormor. Farvekoordineret i gul/orange og blå. Jeg er SÅ glad og stolt over resultatet. Den fine strikkedame på billedet er såmænd min fungerende Farmor. Ikke biologisk farmor, men ellers 100% farmor.
Er simpelthen så glad for min strikkeklub. Min mor, farmor, mormor, to fastre og to tanter. De bedste damer i verden. Det er en gang om måneden, hvor vi skiftes til at være værtinde. Og så snakker vi og strikker og syr og får gode råd og hjælp til tabte masker. Det er fantastisk. Kan varmt anbefale konceptet.
Næste gang er det juleafslutning og det har tidligere budt på vendespil-bingo-style, psalmesang, pakkeleg  og andet godt. Glæder mig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar