mandag den 21. november 2011

Horsens, det nye sort

Nogen har været på tur med familien.
Tog min mor, far og faster under armen og smuttede over Storebælt, Lillebælt, Vejle Fjord og hvad der ligger af land imellem for at kommet til julemarked hos Trine i Horsens.
Det var et vældig fint julemarked med nogle meget gode stande og også nogle der mest af alt var sjove. Der var blandt andet hende der havde et bord hvor man kunne få lov til at mase kartoffelmel ned i en ballon og tegne ansigt på den. Tænker at der nok var et par børn der ikke gad se på flere nøgler garn eller små puder, og synes det var et hit. Men der var også virkelig fine smykker og garn og små, hæklede, sure citroner der absolut måtte med hjem.
Var også på CASA Horsens med min far og se fodbold for første gang. Altså min første gang. Min far har set enormt meget fodbold, så han kunne også fortælle hvad der lige foregik. Det var rent faktisk ret sjovt og spændende. Highlights:

- At ham der sad skråt foran os var taget til fodboldkamp i træsko.
- At vi begge to hemmeligt holdt med OB, men sad midt i ærke-Horsens-tilhængerne og måtte lave verdens  mindste yes-arm da OB scorede.
- At banen blev vandet i pausen, så bold-jongøren på midten også blev det.
- At der var konfetti
- At de var så søde og taknemmelige overfor Målmanden Søren der havde sidste hjemmekamp. Og havde lavet kæmpebannere med "TAK SØFFE" og bubibjørn-sang. Med Super-Sør'n i stedet for. Og at de stod og og klappede af ham da han løb ned og prøvede at score lige i slutningen af kampen, og at der var nogle af de store fodboldmænd der snøftede lidt.
- At jeg undrede mig meget over om der var en der hed noget med Ugle indtil min far forklarede at de  råbte "(de) GULE"... Altså: Horsens spiller i afsindigt gule trøjer.
- At jeg næsten ikke frøs

Vi var også på Horsens Kunstmuseum, som jeg virkelig blev vild med. Ikke mindst Mogens Zielers værker. Det var helt fantastisk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar