fredag den 16. december 2011

Kyssesyge i familien

Jeg er midlertidig taget ud af København og hverdagen for at passe smadder-syg lillebror.
Han fik konstateret bihulebetændelse og pandehulebetændelse, men havde mange flere symptomer.
Blandt andet også migræneanfald, svimmelhed og masser andet. Og han sover hele tiden.
Så fik han også konstateret kyssesyge, det skvat. Og har fået nogle måtterfågger mirænepiller der vist tager det.
Det hedder i virkeligheden mononukleose, og jeg kommer hele tiden til at kalde det mund- og klov-syge. Ikke så sødt af mig, evil sister. Men jeg passer ham lidt. Henter vand og aer ham over håret og sådan.
Ikke sindsoprivende, men til gengæld får jeg lov til at stå op kl kvart over seks, så jeg kan overlappe med anden lillebror der skal i skole, så patienten ikke behøver være alene.
Fungerer overraskende godt. Jeg kan nå herud på en time, for alt passer sammen. Både første bus, tog og anden bus.
Har givet ham min softlips-præmie fra Lucia-optoget. Han trækker kun vejret gennem munden, så hans læber er ved at falde af. Ved ikke helt om han kan lide den, han siger primært "vand", "youghurt" og "tak".   Og selvfølgelig snotlyde og vånde-sig-i-søvne-lyde.  Lille pjevs.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar