torsdag den 12. januar 2012

Nåmen, det er jo ikke fordi jeg ikke ved have det...

Du skrev jo at du var begyndt til kørekort. Hvordan går det med det?
Tjo, jo, altså. Jeg var jo til det der informationsmøde for lang tid siden. Og så skulle jeg jo lige have penge til at betale det hele på en gang, for det ville jeg helst. Der gik lige et par uger inden jeg havde det. Og modul 2 skulle jeg så have en onsdag. Det kunne jeg i virkeligheden jo godt. Men så kom december, og så skulle jeg til gløgg-og-æbleskiver, og måske også til en fødselsdag, og så købe julegaver og ja, så kom julen og alt muligt, og puha og alt muligt, ja.

Men hvorfor var du så ikke derhenne i går?
Jamen, der var jeg blevet helt kold af at cykle hjem, og så havde jeg lige fået varmen, og så ville jeg hellere lige sy lidt, og det er også lidt hårdt at søde-mand er helt henne i usa, altså.

Det lyder som en vildt dårlig undskyldning. Hvorfor tager du ikke bare derhen?
Det er nok fordi jeg er nervøs for ikke at kunne finde ud af det. Det er jo meningen at jeg skal være god til alt jeg kaster mig over. Og man skal jo også til prøver man skal bestå op alt muligt. Og så er det måske lidt svært at tage sig sammen nogen gange, altså, jo!... ?.... Ikk? :-)?

Men du er jo rimelig kvik i pæren, unge dame, det kan du vel sagtens klare. Og du er heller ikke motorisk udfordret. Er du bare doven? Det ville da være vildt praktisk at have kørekort, når nu din mand har en bil og alt muligt. 
Jo, ja. Jeg skal jo nok bare tage mig sammen.  Det ville jo være smart. Jeg skal nok. Næste uge, så. Det kan jo heller ikke være rigtigt. Alle andre har jo kunnet finde ud af det. Det kan jeg nok også, så.

Det er jo også noget med at du faktisk har fået pengene til det af din familie, ikke?
Jo. Så det skal jeg bare. Ligenu står de bare på min konto og er øremærket. Jo. Det ville sgu være pinligt ikke at få det taget. Ja, det ville det fadme. For jeg skal da ud og køre tur med min mormor når nu hun har smidt vildt mange penge efter projektet. Jo. Det skal jeg. Tager mig sammen. Nu. 

Det var godt. Du er en flink pige. Og husk også at hente bøger på biblioteket og sætte cykel til vintertjek. Og købe ind til aftensmad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar