torsdag den 2. februar 2012

Nyt fra arbejdsløsheden

Har lige været til noget de kalder 3-måneders-rådighedsmøde hjemme hos A-kassen.
De er fadme søde.

Sød dame: Goddag, goddag. Hvad hedder du? Her er kaffe og croissanter og Politiken og frisk frugt og lækker sofa-med-puder, så kommer der en og henter dig.
Vente 10-15 min, læse lidt i bog. Drikke dejlig varm kaffe. 
Sød mand: Goddag. Jeg hedder Henrik. Hvor var det en god ide du tog din bog med, kom med hen på mit kontor, værsågod at sidde ned.
Mig: Blabla... løntilskudsjob... blabla...deltidsansættelse...blabla... er det godt nok?
Henrik: Det lyder rigtig fint. Vi skal lige opdatere din jobsøgningsplan, så man kan se der sker noget.
Mig: Okay, men altså det der løntilskudsjob går ud på blablabla og så vil jeg gerne søge noget mere undervisning, jo, og sårn.
Henrik: Det er rigtig fint. Det skriver jeg lige ind med svære ord og højt lix-tal. ... Så. Nu er det gjort. Du er et rigtig godt sted med en rigtig god plan, og der skal nok være mere arbejde til dig snart. Jeg kan godt forstå du ikke har lyst til at søge fuldtidsstillinger du ikke helt vil have, når du nu har et deltidsjob du er glad for. Bare du søger de undervisningsjob der findes. Det var godt du kom, og kan du nu have en rigtig dejlig dag, og kom godt hjem når du nu skal ud i kulden, men hvor er det rart solen skinner. Nu skal jeg holde døren for dig. Hej Hej.


Søde, søde mennesker, altså.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar