mandag den 20. februar 2012

Røv og f*cking nøgler

Har egentlig haft rigtig fin weekend.
Men vågnede i morges og bare var trist.
Ved godt hvad det handler om. Det er fordi jeg ingen penge har. Hvis jeg nu havde købt et eller andet lækkert for dem som jeg kunne gå og glæde mig ved havde jeg ikke været trist.
Men det er fordi jeg ikke har fået nogle.
Jo, da. Jeg har jo fået fra Ægte Voksenarbejde. De har nemlig styr på sagerne, har de. Og jeg har også fået pension.
Men jeg har jo også gang i noget løntilskudsstilling. Som jeg lige nu overhovedet ikke er motiveret for, for det virker overhovedet ikke som om der er en fremtid i det. Og derfor virker rimelig hårdt og en overvindelse hver gang jeg cykler de 8 kilometer derhen.
Arrangementet er at jeg har været i virksomhedspraktik i januar, og her i februar så går over til løntilskudsstillingen. Den er der nemlig en måneds ventetid på. Ikke at jeg fatter hvorfor, når jeg nu selv har opfundet den og gennemtrumfet den, men lortekonsulent hos "anden aktør" blev smækfornærmet da jeg påtalte at det var rimelig irriterende at man skulle ringe 17 gange for at få fat i ham, og at det da var en mærkelig omvej at skulle i virksomhedspraktik først med de 70 siders blanketter der hører til. Men har fandme udfyldt alle blanketter.
Men der er altså ikke kommet nogle penge derfra.
Og nu er det den 20.
Og jeg har 38 kroner på kontoen.
Har prøvet at ringe til akassen for at få opklaret mysteriet, men de dutter bare optaget. Røvhuller. Aner i virkeligheden ikke hvem det er der skal udbetale de penge. Men nogen skal sgu. Magter det næsten ikke hvis det er sundhedsvidenskabelig fakultet. For de har mange gange vist sig at være en meget stramt lukket dør.
 Nårh, ja. I weekenden var jeg også ude for et klassisk "jeg holder fest og inviterer hele klassen og parellelklassen, bare ikke dig"-scenarie. Nu ved voksne mennesker og en kæmpe vennekreds. Thanks, artist-formerly-known-as-close-friend. Har nok også noget med tristheden at gøre. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar