mandag den 26. marts 2012

Jobcenter my ass.

Er blevet indkaldt til noget de kalder jobsamtale.
Nej, man bliver ikke indbudt til at sidde og tale om et muligt job de evt gerne vil tilbyde en.
Har været til det en gang før, og var da rimelig entutiastisk omkring projektet. Man fik en "konsulent" tilskyttet (der ABSOLUT ikke er til at komme i kontakt på nogen måde, eller villig til at godkende et løntilskudsjob man selv har opfundet). Har blogget om det før her.

Nå. Men er altså indkaldt til det der varme luft og tomme floskler igen onsdag lige inden påske.
Og det passer mig røv og nøgler.
Men så er det heldigt at man selv kan ændre det, siger hjemmesiden. Bare tryk på knappen.
Og det gør man så.
For at få at vide at det skal man ringe til sit eget jobcenter for at gøre.
Og det gør man så.
Og bliver bedt om at taste 1 hvis man er komplet idiot, taste 2 hvis man vil aflyse sin jobsamtale eller hoppe i havnen, taste 3 hvis man er kontanthjælpsmodtager og ung mor uden uddannelse og bolig, taste 4 hvis man er dagpengemodtager og pissehamrende træt af det pis.
Og det er man så.
Og man venter i røret med ulidelig muzak til. Og får at vide at de skal bruge ens CPR-nummer for at betjene en korrekt, så det skal man finde frem(tak, jeg kan godt huske det selv). Og at man selv kan melde ferie på nettet. vente. Og man kan selv melde sig som ikke-ledig på nettet. vente. krafthelvede.
Når man endelig kommer igennem taster en eller anden netto-dreng ens CPR-nummer ind og fortæller at man skal til samtale onsdag inden påske.
Ja, tak. Det ved jeg. Det passer dårligt. Jeg vil gerne have det flyttet.
Nå, men det kan man altså ikke, for de har kun telefontid mellem 10 og 11på karrierecenteret(hvor jeg skal til samtale), så jeg må ringe i morgen.
Skrid. Der underviser jeg.
Hey, unger, kan I ikke lige være i laboratorie selv, uovervåget? Jeg skal lige ringe til en ventemelodi og en inkompetent løsarbejder.
Karrierecenteret er København Kommunes "dyre" satsning for at få akademikere under 30 trygt ud på arbejdsmarkedet på en kompetent måde. Sidste gang jeg var der mente affekteret mand der hele tiden kastede pandehåret ud af øjenene at jeg da kunne søge job som pædagogmedhjælper. Havde desværre sagt at jeg godt kunne lide at undervise, men havde også sagt at jeg ikke kan lide børn. Selektiv hørelse ud over det hele.

Jeg vil gerne evaluere det "Karrierecenter" med 48 kraftige æselspark i løgposen.
Har fået 0% ud af det, men har til gengæld været hidsig over det 90% af tiden jeg har beskæftiget mig med det. Og har ikke engang som udgangspunkt været hidsig.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar