mandag den 2. april 2012

Et sted i provinsen.

Jeg arbejder jo et sted langt væk, i Provinsen.
Jeg kommer primært fra stationen hen til arbejdet og tilbage igen. Har dog også lige været et smut rundt i det nærmeste by og opdaget at slikbutikkerne i byen kører priskrig på bland-selv-slik. Ikke dårligt.
På mine ganske, ganske korte ture har jeg fundet et par guldkorn:
Dette fine, fine brønddæksel findes på stationen, hvor jeg faktisk bruger en del tid på at stå og vente på toget. Ægte træ, ægte krummelurer og hængsler så man lige kan åbne for halvdelen.
Også et billede fra stationen. Jeg sagde jo at jeg ikke kom ret mange andre stedet. Til venstre, halv udenfor billedet står der at der er nogle ændringer, så dem der skal med det og det tog skal tage den og den bus i stedet for. Og så kommer det: "Det skyldes at broen for omfartsvejen skubbes på plads". Skubbes på plads. Er den skredet lidt eller blevet skubbet ud af plads, og så skal man lige skubbe den tilbage igen?
Formentlig bare noget med en ny bro over skinnerne hvor en ny bros elementer skal sættes sammen, men det var altså ikke det første billede jeg fik i hovedet.
Faktisk ikke fra stationen. Tydeligt nok en genbrugsbutik der hedder "d''IN GENBRUG"??
Det er ikke en fejl. Det står på samme måde på alle deres vinduer og over butikken.

Det' din genbrug? hvad sker der med versalerne?
Det er IN(som i moderne) genbrug? Ikke særligt rammende. Og måske også lige en ' for meget.
Din genbrug? Hvad laver apostrofferne der?
Jeg giver op. Ingenting virker logisk.

God påske!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar