tirsdag den 5. juni 2012

DU er sej!

Jeg rullede i går tværs over Vesterbro. Nej, rulleskøjter er IKKE (kun) sådan noget for 8-12-årige, det er faktisk en meget effektiv motions- og transport-form, altså, at I ved det, okay?
Nå. Men jeg kommer rullende. Skal til lasagne og scrabble og viharfriimorgen-rødvin. Det er første rulletur i år, og faktisk sveder jeg en del, og havde glemt hvor rullerne strammer og hvor nederen brosten er.
Jeg holder for rødt som man skal ( og tror fuldt og fast på at jeg er en cykel( der er god til at trække ind når der er andre cykler)), og så hører jeg pludselig nogen der råber:
"DU er sej! "
Jeg vender mig om og ser to søde Vesterbroknægte på 10-12 år, hvoraf den ene har en pegenfinger for enden af en strakt arm rettet mod mig. Og begge med søde gavtyvesmil.
Jeg får fremskaffet et pruste-fnise-grin, og det skifter til grønt. Får lige vinket til dem også, og mens jeg kører over vejen bliver jeg fulgt på vej af flere "hvor er du bare mega, mega cool" og "arj, hvor er du sej".
Jeg følte mig VILDT sej lige der, og et godt stykke tid efter.
Tak!, Vesterbroknægte. I skulle sgu have en medalje.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar