torsdag den 28. juni 2012

Ferielæsning til jer

Der har været relativt mange inde og kigge på indlægget om læsestof til ferien, og stakkels dem der har kigget efter noget at læse og bare er stødt ind i et billede af kedelige fagbøger.
Så jeg har bestemt mig for at lave en ægte anbefaling til hvad man kan læse i ferien.
I virkeligheden har jeg jo bare været rundt hjemme på hylderne og affotograferet nogle af de bedste bøger jeg lige kunne finde.
Der er Maria Lang, der egentlig burde have en helt post for sig selv. Hun er en gammel, svensk dame med den fedeste skrivestil. Man skal ikke tage det for mere end det er, for det er temmelig hurtig læste bøger. Til gengæld kan man få dem for lige omkring en 10er i de fleste antikvariater. Der er som regel en kæk, koket, velklædt og attrået ung dame som hovedperson, og der sker et mord med et begrænset antal muligt mistænkte. Noget af det jeg synes er fedt er hendes forkærlighed for beskrivelser af tøj og udtryk, der tit er ret sjove.
Noget andet der skal have et par ord med på vejen er kogebøgerne. Generelt synes jeg det er vildt hyggeligt at læse gamle koge- og bage-bøger i ferien, og så rent faktisk lave det. Der er bedre tid til at lave det lidt for sjovt, og så lige tage er forklæde på.
De fleste af bøgerne jeg har fotograferet er nogle hvor jeg umiddelbart kan anbefale forfatteren, og så er det bare ned på biblo eller i boghandlen.
God ferie!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar