mandag den 30. juli 2012

Kom så med det brev

Er kommet hjem fra ferie. Mere om det senere.
Spænede ned til postkassen så snart jeg havde fået et elastik i håret i morges.
Hvorfor? Hvad er der i vente? 
Jo, jeg har søgt ind på biologi.
Jamen, du har jo en kandidatgrad i noget der læner sig så meget op ad biologi at det næsten er perverst? 
Ork, ja. Og facebook har heller ikke været karrig med at fortælle om, at hvis jeg i år havde søgt ind på den uddannelse jeg nu har færdiggjort, skulle jeg have rystet op med et snit på 11.7. Det er satme meget. Men de unge nu til dags kan jo også både gange med det ene og det andet(snyd). Men så slipper de i det mindste for de håbefulde jegvilenganggerneværelægeforsåhjælpermanmenneskerogmineforældresynesdeterengodide, der ikke havde snit til at komme ind i første omgang, men som lige vil sovse rundt og tage en andens plads indtil de kommer ind.
Men hvad så? Er du kommet ind?
Ja, det ved jeg ikke endnu. Jamen, jeg har ikke fået det skide brev.
WHAT???!
Ja, sådan har jeg det også.
Min mor har både brækket ben og avis, og har trofast pløjet sektionen igennem som det første, og har sendt en sms med info. Alle kvote 1-ansøgere er kommet ind, og en del kvote 2-ere. Spørgsmålet er ikke så meget hvad jeg er. Lever fint op til adgangskrav og søgte ind i slutningen af juni. Meget kvote  1-agtigt.
Jeg kan bare ikke rigtigt tro på det inden jeg har fået det skide brev. Når jeg så kommer ind skal jeg også igennem en ordenlig omgang brevskriveri. Der er nemlig en ordenlig omgang fag jeg gerne vil have merit for.
Men hvad skal du ind på biologi for?
Jamen,  jeg har nu, i en alder af  27(og snart et halvt) fundet ud af at jeg gerne vil være gymnasielærer. Og biologi gider jeg gerne. Mangler SÅ lidt for at have fuld undervisningskompetence. Mest noget med planter og små algedyr, men også noget med køer og hvilke fisk der lever hvor og meget med natur.
Ville sgu gerne være gymnasielærer i billedkunst eller design eller psykologi eller andet blødt, men det ville være oplagt at vælge kemi. Jeg er sgu rimelig ferm til det meste kemi, men interessen er nok ikke kæmpe. Nå. Det må jeg lige bestemme mig for på et senere tidspunkt. Lige nu vil jeg faktisk bare gerne have det brev, tak.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar