onsdag den 1. august 2012

Indrømmet.

pruha.
Kom vist nok til at sige noget i går om at jeg var blevet voksen.
Indrømmer nu blankt at det er løgn. I hvert fald ville en voksen nok klare dagens to do-liste lidt mere effektivt.
Indtil videre har jeg ud af 5 gøremål kun klaret to af dem. Eller. Har i hvert fald "undersøgt"(?!?).

Ja, jeg er logget på min uni-mail for at se om der var info angående mit nye studie. Det var der ikke. Men der er jo også to måneder til det starter. Ville bare godt høre hvornår de allervigtigste ting lå, så jeg vidste om jeg kunne nå det. Men. Indtil videre er jeg stadig anført som dimmitteret, tidligere studerende og ansat. Ikke som ny, håbefuld studerende. Nå. Var måske også lidt vaks ved havelågen.

Jeg har også sendt en sms (modent) til min kørelærer og hørt om hvordan med glatbane. Udfaldet bliver at han kigger på det og ringer senere(fedt med udsættelse).

Skulle også ringe til Læge og bestille tid. Har nemlig haft svulmende blære på højre øjenlåg et par gange. Lækkert. Men Læge har ferie. Det er så i orden. Ringer næste uge. Er ikke super akut med det øjenlåg. Bare mærkeligt. Og klamt.

Skulle også fortælle a-kasse om nyt arbejde. Og om gammelt arbejde. Altså at jeg har haft nogle tilkaldevikartjanser på en cafe i den seneste måned. Og så skal de selvfølgelig ikke betale mig noget. Men ved ikke endnu hvad jeg får i timen, og så er det åbenbart ikke muligt. Men får nu sat i gang at jeg finder ud af hvad jeg får i timen. Det var overstået arbejde. Men også fremtidigt arbejde var ikke nemt at fortælle om.
Prøvede febrilsk at finde et sted på deres hjemmeside hvor der stod: Afmeld som ledig, jeg har fået job!
No such thing findes på hjemmesiden. Ej heller på selvbetjenings-log-ind-med-NEMid. Råbte lidt af den og afmeldte mig som ledig på jobcenterets hjemmeside. Hvor valgmulighederne ligesom ikke var til  "har fået næsten-fuldtidsjob og begynder samtidig på fuldtidsstudie, så jeg er ikke længere særligt ledig"-knap. Valgte derfor "Andet". Jeg vælger kun "Andet" når jeg synes at mulighederne er for begrænsende/dumme/putte-alle-folk-i-for-få-bokse-agtige.

Skulle også finde ud af hvorfår nyt arbejde har sendt mig et skema, hvor nogle af mine timer ikke er på. Det kan da godt være at der ikke var nok elever til at oprette holdene, men jeg skal da stadig have den løn der står på kontrakten, og det ville da være virkeligt fint hvis nogen fra kontoret lige havde ringet og sagt: Sårn og sårn.
Det er fint nok hvis de vil betale mig for flere timer end jeg er der, men jeg skal altså have den løn vi har aftalt. Ellers blir jeg sur. Og skuffet. og ked af det. Og brokker mig!
Bladrede lige en stak papirer og indkaldelse igennem, men fandt ikke nogen oplagt forklaring.
Udsætter det til jeg kommer derhen og kan spørge folk ansigt til ansigt. Der må da være en forklaring.

Gider ikke være voksen mere i dag. Men det er som om at de der ting på listen ikke rigtigt er klaret ordenligt. Tør heller ikke gå på netbank efter ferien. Er det ikke meget normalt. Aner ikke om der står 0 eller 10.000 kroner. Burde nok lige tjekke at der ikke står røde penge. Kan nok gå ned med flasker og rode sofaen igennem for tabte mønter hvis der kun er røde penge derinde.
Ønsker mig klon der gider ordne sådan noget.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar