søndag den 9. september 2012

Nu med mindre hår

Det der frisør, ikk?
Det er bare en virkelig god ide.
Egentlig ikke fordi mit hår er helt fantastisk og slår alle omkuld, bare jeg går ned ad gaden og svinger lidt med det. Det er mest følelsen.
Og frisøren var også sød. Og opdagede tidligt at jeg ikke gad føre en anstrengende og akavet small-talk-samtale, men gerne bare ville nusses og ordnes.
Og fik ros. Det virker altid på mig. Er for nem på det punkt.
Hun kunne godt se jeg trængte til en klipning i sidserne, men var meget imponeret over at det var halvandet år siden jeg blev klippet sidst. Hår har faktisk også tacklet den udfordring virkelig godt. Noget med balsam og olie og hårvask hver anden dag.
Fik talt lidt om jeg jeg bare skulle have klippet de slidte spidser af og lavet nogle etager.
Alt mit hår var lige langt, og en my-knude på spidsen af issen eller en høj hestehale giver mig hovedpine, fordi det simpelthen er så tungt. Men jeg kan godt lide at have det oppe og væk, så det ryger op og ned flere gange om dagen.
Altså skulle vi også have noget vægt af.
Nå, op til hårvask.
Om jeg ville have massage fra stolen imens? JA TAK!
Mega god ide.
Men så kan man ikke helt nyde hårvask m hovedbundsmassage, når man også bliver rullet i ryggen.
Men rart.
Og klipning. Også rart.
Har fået rimelig almindelig langhårsfrisure ud af det.
Så det er ikke synderligt revolutionerende.
Men virkelig rart. Og man føler sig meget lækrere bagefter.
Havde også husket at lægge udførlig dags-makeup inden. Man ser altid syg og bleg ud når man får vådt hår og det der frisørslag mast helt op i halsen, så der ikke er noget der ligner en udskæring. Og så står hende den nyfarvede med fuld makeup bag en i spejlet.
Kan klart anbefale at huske makeup.
Vil faktisk også gerne anbefale frisøren.
Synes tit det har været virkelig svært at finde en god frisør. Sådan en man synes man kan stole på, og som nok skal gøre det ordenlig, og hvor man ikke føler sig fejlcastet.
Har fx både prøvet at blive klippet et sted relativt centralt i København, hvor der bare var provinsstemning, og jeg slet ikke var på bølgelængde med personalet, men har også længe været hos en virkelig dygtig frisør, hvor jeg bare aldrig følte mig helt tjekket nok. For de var vildt tjekkede.
Jeg var hos Zenz denne gang. Kan godt anbefale det.
Følte mig i trygge hænder, og kunne godt slappe af.

Shit, det var meget om en klipning. Skal egentlig læse en masse pensum. Gør det lige om lidt. Skal bare lige se resten af "mer om alla vi barn i bullerbyn" på youtube.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar