søndag den 25. november 2012

Hands off, altså. Suk.

Har på to dage fået overskredet min personlige sfære-grænse to gange.

Lørdag var det min farmors nabo. Altså ikke en dame jeg kender noget til overhovedet, men en dame min farmor hygger rigtig godt med, og i dag så min mands moster.
Der gramsede på maven.
Mosteren uden at have sagt goddag til mig først.

Og nej, det må man ikke.

Jeg går sgudda heller ikke rundt og gramser på andre folk helt uopfordret.
Synes det er virkelig latterligt at folk tror det er okay at gøre.
Hvad fanden sker der for det? Havde mest lyst til at blive lodret fornærmet og spørge hvad hun bildte sig ind, men det gør man ikke rigtig til fødselsdagsbrunch. Fik fjernet hænderne og sagt at det vil jeg faktisk helst have at man ikke gør.

Seriøst, hvad tænker folk? Fint at sige "nejjj, hvor er den fin" og pege, og evt spørge om man må mærke, men at begynde at gramse inden man har hilst på den der bærer rundt på maven?
Det svarer til at mænd begynder at gramse på bryster uden at sige goddag til damen der bærer dem.
Der er ikke videre socialt accepteret, så hvorfor nu det her? Og hvad sker der for at det er de gamle damer. De har altså ikke carte blanche, bare fordi de er gamle.
Det er for nederen. Og for nedværdigende. Jeg bliver reduceret til rugemaskine.
Nægter.
Lover at uddele verbal flad til den næste der gramser. Svigermamma er også slem til det, desværre, men hun var der i dag, da jeg frabad mig gramsning, så mon ikke det går.
Har også overvejet tshirt med tryk på a la den for neden.
Men det er da grotesk at der ligefrem er et marked for t-shirts med "Skrid for helvede væk fra min mave, jeg blævrer heller ikke din dobbelthage eller kniber dig i mavedellen".
Uddeler verbal flad til den næste. Og hvis folk ikke holder op, indleder jeg landsdækkende kampagne, startende i folketingssalen, og insisterer på at få det i go-morgen-Danmark, og have det kørende som Breaking News på DR Update og TV2News, og hvad de ellers hedder.
Basta.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar