lørdag den 22. december 2012

Glædelig jul og nemme point

Gaverne er i hus, pakket ind, påsat tilogfra-kort... og har bånd, papir og kort der kan holde ud at være i nærheden af hinanden. Puhaaa. Kæmpe stort hak på tjeklisten.
Og julefreden har nogenlunde sænket sig. Min stakkels mormor ringede i formiddag, og skulle helt klart lige have et par ting ordnet fra sin tjekliste. Blandt andet at min gamle vugge(håndsnedkereret af min far) i usamlet tilstand nu var ankommet fra Ålborg, og kunne hentes. Og at min morfars gamle søster var død i morges. En skøn, gammel kone, der efterhånden var temmelig ukontaktbar. Og meget begrænset. Trist og okay på samme tid, som det er når det på den måde er ventet.
Men min stakkels mormor var helt stresset, det lille pus. Har hele huset fuldt, og skal holde jul og ordne ting og al muligt.
Og i den anledning kommer her et tip til nemme julepoint i form af hjemmelavet juleknas, for alle skal føle sig tilstrækkelige og elsket i julen, også af sig selv.
Choc-orange-knas:

Du skal bruge;
200 gr overtrækschokolade
Ca 1/2 liter cornflakes(evt lidt flere)
1øko appelsin

Smelt chokoladen(jeg gider ikke det der vandbad, men det må man heldigvis selv om).
Riv det yderste af appelsinskallen fint af, rør det i chokoladen.
Vend cornflakesne i, til de er helt dækket af chokoladen. Der kan som regel være lidt flere i end man tror.
Sæt klatter ud på bagepapir eller i muffinforme.
Lad tørre, evt i køleskab(hvis der er plads).
Æd:-)

Glædelig jul!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar