tirsdag den 26. februar 2013

Baby-krea: sengerand

Endelig er jeg lykkedes med et kreaprojekt, der rent faktisk er blevet færdigt.
Havde købt en hvid sengerand i IKEA (uden hesteboller), og ville sy et betræk til den. Bare for at hæve yndighedsfaktoren og føle mig lidt supermom.
Tænkte det ville være nemme point.
Det var det også.
Købe en meter af noget lilla-med-pindsvin-stof og noget grøn-med-paddehat-stof, og syede det sammen til et rør stort nok til sengeranden.
Bændelbånd blev syet på løbende for at binde den fast til tremmerne i tremmesengen.
Naiv som jeg er, tænkte jeg at IKEAs eneste sengerand nok passede til IKEAs standard-tremmeseng, og syede bændelbånd på betrækket der hvor der var bindebånd på sengeranden.
Resultatet er en sengerand ca 30 cm for lang(det har den jo hele tiden været), men nu også med bånd rimelig random steder rundt i kanten.
Til gengæld er den ikke for kort, og kan vendes fra lilla til grøn, når baby bliver træt at af kigge på pindsvin.
Jeg lavede sådan en folde-ind-over-lukning, der lige skulle tænkes en gang, men generelt et rimeligt nemt projekt.
Og se, så fint det ser ud.
Fodenden af tremmesengen bruger vi bare til at slænge lidt-brugt tøj eller stryge-bunken over.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar