torsdag den 7. februar 2013

Housewifie

SødeMands fødselsdag gik godt:-)
Havde købt noget dyrt designer-lampe til ham. For hvad giver man dog en som ham, når man er en som mig. Det skal jo helst udstråle noget i retning af " fordi jeg kender dig bedst, ved jeg at du ønsker dig den her, selvom du ikke ved det selv" og "noget klassisk, mandigt og permanent".
Synes det var svært. Har fundet et billede af den, hvis andre var i samme situation.
De var også virkelig søde ved ham på arbejdet. Og jeg havde sat flag frem, bagte boller om morgenen og lagt nyt sengetøj på da han kom hjem fra NFL midt om natten. Og han blev så glad, den skattemus.

Har været en masse til læge og jordemoder i denne uge.
Har taget 5 kg på. I alt.
Holy smokes, det er ikke meget. Specielt ikke når jordemoder mener at barnet i maven nok vejer omkring 2,8 kg. (Og fylder en del, for ikke at sige det hele)
Det var jordemoder nr. 3 på besøg nr. 3. Synes ikke man kan prale med at "have en jordemoder". Det kan godt være de er pressede (tøhø), men de laver alle sammen småfjollede fejl og regner forkert og booker mig forkerte tidspunkter. Hende i dag spurgte om det var mit første jordemoderbesøg. Jeg ligner en badebold og er 5 uger fra fødsel. Jeg er booket til "uge 35-tjek", og man kommer igennem den konsultation fra det nærmest ikke kan ses. Det var mit 3. besøg, som sagt. Første besøg var vel for 20 uger siden. Altså en halv graviditet.
To gange inden for 5 minutter lagde hun kuglepennen fra sig, foldede hænderne, kiggede på mig over brillen og spurgte højtideligt "hvordan har du det?". ... Jo, altså, som jeg sagde: ...
Til gengæld varmede hun hænderne på radiatoren inden hun lagde dem på min mave, og prøvede at skjule at hun var snotforkølet.
Baby ligger med hovedet nedad, og er som sådan klar på at hun skal fødes. Moren er ikke nær så klar.
Men min læge er god! Og tjekket. Og jeg fik lyserødt prinsesseplaster på da hun havde tjekket min blodprocent.

Overvejer at sy en kjole til officiel fejring af SødeMand 30 år på lørdag. Har jo ingenting at tage på. I virkeligheden.
Har sjovt nok ingen pæne kjoler, hvor der er plads til kæmpepatter og spærreballonmave.
Har til gengæld rimelig nemme mål bryst-"talje"-hofte: 100, 100, 100.
Jeg er cylinderformet.
Syr en cylinder, binder den til om hals og ankler, og så kan jeg ligne en bulet nytårsknallert. Så behøver jeg heller ikke noget andet fastelavnskostume (at tage på hvorhen? På arbejde, hvor du underviser voksne mennesker? Skidegod ide. Husk at bage fastelavnsboller og lave raslebøtter ud af skolemælk-kartoner).


Ingen kommentarer:

Send en kommentar