mandag den 18. november 2013

Big time barsels blues

Dammit. 
2 mini melt downs på 1,5 døgn. 

Er virkelig træt af at være på barsel. 
Magter det ikke mere. Er fed up med mos, grød, bleer, gråd, og mest af alt: manglende voksenkontakt, mulighed for at tage rent tøj på efter at have været i bad, tage makeup på, og lave noget med hjernen! 
Noget produktivt! Det her baby-sisyfos-arbejde er røv og nøgler. 
Det står HELT stille i hovedet. Baby vil gerne lege hvis jeg er i umiddelbar nærhed, men bliver lidt for interesseret i tv, avis, bog, iPad eller telefon, hvis jeg skulle prøve på noget. 
I nat vågnede babybarnet og var kampirriterende. Hun ville gerne have bryst, men indisterede på at sparke mig i maven og nive og kradse på bryst og det fine hud på undersiden af overarmen. Og hvis man fjerner de små, sylespidse negle bliver hun hys!
Endte med at overgive projektet til barnets far for at lægge mig og tude. Sådan omkring kl 03-04 stykker. Tror jeg. 

Er SÅ træt af at blive nevet, bidt, slået, sparket og kradset. Og høre på klynkebrok konstant. Fordi man lige skal vaske hænder efter bleskift. Fordi man skal rydde lidt op efter mad, fordi alting. 

Har hørt nogen sige at der altid er en grund til at babyer græder. 
De skulle skulle smølfesparkes lige på brystvorterne. 
For når grunden er at baby;
-skal ligge på ryggen under bleskift
-skal have tøj på
-skal have hagesmæk på
-ikke må spise ledning
-ikke må spise avis
-ikke må få salt
-skal være alene på skumgulv mens mor tager bukser på 1,5 m væk
-fortsæt selv. 
, så er det riiiimelig irriterende. 

Det handler jo også om at jeg ikke har fået det der kvl-job. Åh, jeg var så god. Så god at jeg var en klar nummer 2. Røv. 
Og om at jeg føler at mine veninder ikke gider mig mere. Altså dem uden børn. Som er mine tætteste. Røv. 

Heldigvis er barsel snart slut. Ikke at jeg skal noget. Men så kan jeg søge mange jobs når nogen andre har babytjans. 

Og nu: kamillethe til begyndende bygkorn/tilstoppet tårekanal og mad. Hader st spise med grødmonsteret over det hele. 

2 kommentarer:

  1. Åha, det lyder jo helt normalt! Sådan tror jeg man SKAL nå at have det når man er på barsel. ØVØV med KVL jobbet. Jeg håber at du har held med det næste - og et eller andet sted er det fedt at du var nr. 2, men bare ikke når man vil være nr. 1.
    Babyklynk er det værste!

    SvarSlet
  2. Åh suk. Øv, hvor var det surt med det job. Jeg håber virkelig du finder noget andet - og måske noget der er endnu bedre? Jeg var en af de der mødre alle hader, for jeg ELSKEDE at være på barsel. Husker du at komme ud? Lav en masse aftaler, fyld ynglet op med kærlighed og opmærksomhed så hun er stopfuld og kom ud!

    SvarSlet